Amerykańskie krążowniki

Istotnie każdy miłośnik motoryzacji wie, czymże odróżniają się tradycyjne auta amerykańskie okresu przedkryzysowego. Szablonowe auteczko made in USA to w bardzo wielu przypadkach ogromna limuzyna czy też półciężarówka ewentualnie samochód terenowy przystosowany do ruszania się po drogach asfaltowych (SUV). Gabaryty takich środków lokomocji były w odniesieniu do europejskich aut spore, co wymuszało na konstruktorach zastosowanie wielkich, kilkulitrowych silników.

Intuicyjne samochody amerykańskie posiadały krótko mówiąc jednostki napędowe o pojemności choćby ośmiu litrów (tzw. muscle cars, tak więc robione od jakiegoś czasu 60. 20. wieku dwudrzwiowe samochody osobowe z nadwoziem sedan czy także coupé z silnikami o sporej mocy). Europejczycy oglądali je w filmach i nie mieli możliwość przestać się dziwić, jak to realne, iż Amerykanów stać na utrzymanie tych ogromnych środków lokomocji.

Szerokie a także spore samochody z ciężkimi karoseriami jak również wielolitrowymi silniki są jednym ze znaków rozpoznawczych kultury narodu amerykańskiego i samego kraju, w którym wszystko ma być duże: przestrzeń, kompleksy, wydajności drogi do sukcesu zawodowego, budżet do zrobienia, welkość odzieży, serwowane w barach i restauracjach posiłki.

Dla mieszkańców USA spore samochody były czymś normalnym do czasu kryzysu naftowego z lat 70. 20stym wieku. Na skutek wojny izraelsko-arabskiej jak również drastycznego zmniejszenia wydobycia ropy przez kraje OPEC paliwa zdrożało o kilkaset procent.

Dzisiaj zwykłe auta amerykańskie opisuje się mianem oldtimerów oraz youngtimerów, czyli wozów zabytkowych utrzymanych w niebanalnym stylu. Kupują je zamożne osoby , a oprócz tego fani motoryzacji, których nie wyłącznie stać na wyłożenie kilkunastu oraz więcej tys. dolarów za sam pojazd, ale też ponoszenie kosztów eksploatacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.